9 Eylül 2010 Perşembe

Hurts - Happiness



Hurts'ün debut albümü Happiness öyle bir albüm ki, keşfedeli 3 gün olmasına rağmen benden "yılın en iyi albümü" sıfatını aldı. Öyle bir albüm ki, yatıp kalkıp onu dinliyorum. Öyle bir albüm ki, arabada çaldığım her yabancı şarkının sesini ille bir noktada kısan babam bile cd'nin daha ilk dakikalarında "müzik ne güzel" diyip tüm CD'yi bangır bangır çalma fırsatı verdi.


Aslında Hurts'ü duymam 1 ay öncesine dayanıyor. Spotify sağolsun, bol bol sample çalıp reklamlarını yapıyor ve her seferinde "ulan ne güzel tınlıyor" diyip albümün daha çıkmadığını bildiğimden bilinçaltına atıyordum. Daha sonra Anna Friel'in seslendirdiği interaktif audio-novel olayı çıktı. Spotify üyesi olanlar "a5m4" diye aratırlarsa neden bahsettiğimi anlayacaklardır. Ona biraz kulak kabarttıkça albüme olan iştahım daha da arttı. Ve 3 gün önce albüm Spotify'a resmi olarak eklendi. İlk şarkı olan "Silver Lining"e tıklayıp başlattım playlist'i. Bekliyorum ki ilk dinleyişte albüm oturmayacak biraz demlenmesi gerekecek. Hayır sevgili okur, bu albüm daha bana ilk şarkıdan yıllardır çekmediğim müzikal bir oha çektirdi. Kendimi kandırmak istedim, dedim "2. şarkıdan sonra boka sarar". O ilkinden de muhteşem çıktı! Böyle böyle ilerler ve ben albüme iyice aşık olmaya başlarken, "o" başladı. Albümün 6. şarkısı olan "Illuminated". Ve işte o zaman Hurts'ün benim için vazgeçilmez olacağını anlamıştım...Hemen bir araştırmayla Illuminated'in İngiliz kanalı Sky'ın HD kanalının reklamlarında da çaldığını öğrendim. (Bir şarkı bir reklama bu kadar uyar!) İçimdeki "promocu" kimlik de çoştu o anda...

Bu adamlar ne tür müzikler yapıyorlar peki? Wikipedia'ya göre Synthpop, Electronic ve New Wave karışımı. Last.Fm ise benzer sanatçılar olarak Monarchy, Robyn, Tesla Boy'u filan sıralıyor. Robyn harici diğerlerini pek bildiğim söylenemez. Ben biraz early Depeche Mode havası aldım.

Çok uzatmak istiyorum aslında çünkü gruba ve albüme olan heyecanım o kadar büyük ki! Ama bir yandan da biliyorum ki, ben sussam da bir kaç aya kalmaz bu grup tanıtıma ihtiyaç duymayan gruplardan birine dönüşecek.

Hurts - Happiness, kesinlikle bu yılın en heyecan verici işlerinden, en cool/harika/iyi albümlerinden biri. Silver Lining ve Illuminated'a ise ekstra dikkat! :))

Mire en çok bunları sever:
Illuminated / Silver Lining / Wonderful Life

Tracklist:

  1. Silver Lining
  2. Wonderful Life
  3. Blood, Tears & Gold
  4. Sunday
  5. Stay
  6. Illuminated
  7. Evelyn
  8. Better Than Love
  9. Devotion (feat. Kylie Minogue)
  10. Unspoken
  11. The Water
Download

2 yorum:

iremozden dedi ki...

Çok güzel bir analiz yapmışsınız fakat 0 yorum görünce yorum yapma zorunluguğu hissettim kendimde fanatik bir Hurtsçu olarak.bi rihanna lady gaga vs hakkındakı yazıya hayranları nası sahip çıkıyosa dha yeni tanıdığı için biraz öksüz duruma düşen Hurtsuma sahip çıkmak istedim.Zevkle okunan bi yazı yazdığınız için çok teşekkür ederim.Hurts hakkındaki görüşlerinizin devamını görmek isteriz.

googledabeniaratıpbulmayın dedi ki...

Üstteki yorumdakilere katılıyorum ve ben de sıkı bir Hurts fanıyım. Zaten eğer bu grubu bir kere dinlediyseniz, vazgeçemiyorsunuz. Müthiş bir şey çünkü. Uzun zamandır ihtiyacımız olan müziği bize verdiler çünkü. Piyasadaki diğer içi boş sanatçılar gibi değiller. Gerçekten müzik yapıyorlar. Hissediyorlar ve bunun için acı çekiyorlar. Ayrıca da hayatı yansıtıyorlar. Şarkının içinde sizden bir şey bulamayacaksanız dinlemenin bir anlamı yok bence. Hurts de tam bu tariflere uyuyor. Umarım yakın bir zamanda canlı izleyebiliriz onları. Bu en çok istediğim şey.